El terme Multicultural es refereix al fet que molts grups o individus que pertanyen a diferents cultures visquin junts en una mateixa societat; mentre que el terme Interculturalitat afegeix a l’anterior el fet que els grups o individus diversos s’interrelacionin, s’enriqueixin mútuament i siguin conscients de la seva interdependència. [Aguado, 1991]
L’educació intercultural, per tant, suposa un procés continu que afecta a totes les dimensions educatives (no només al currículum) amb un enfocament inclusiu i amb la finalitat d’aconseguir una educació de qualitat per a tots.
D’aquesta manera intenta:
- Incrementar l’equitat educativa
- Superar el racisme, la discriminació i l’exclusió
- Afavorir la comunicació i competències intercultural
- Recolzar el canvi social segons els principis de justícia social.
Per això, actualment ja comptem amb educació intercultural en les nostres aules.
Una pàgina web d’interès és l’Aulaintercultural: http://www.aulaintercultural.org/, un projecte impulsat per FETE-UGT i finançat per el Ministeri de Treball i Immigració Espanyol i la Unió Europea. És un espai on es poden trobar les novetats i notícies d’actualitat referent a aquesta temàtica.Finalment, per acabar l’entrada d’avui, comentar una gran iniciativa que he trobat que ha estat impulsada per part del Govern Basc i en col·laboració de la fundació EDEX. Es tracta d’un Còmic trilingüe (castellà, euskera i anglès) anomenat “Los nuevos vecinos”, que són diferents històries que pretenen fer reflexionar sobre la convivència intercultural, els vavlors cívics i els processos migratoris a nois i noies d’entre 11 i 14 anys.
Es centra en habilitats com:
- Autoconeixement
- Empatia
- Comunicació assertiva
- Relacions interpersonals
- Pressa de decisions
- Solució de problemes i conflictes
- Pensament creatiu
- Pensament crític

No hay comentarios:
Publicar un comentario